Pantang Friday The 13th?



Friday the 13th jatuh pada bulan bermula hari ahad yang berlaku sekurang-kurangnya sekali pada setiap tahun, tetapi paling banyak berlaku... 3 kali setahun. Friday the 13th ada satu hari dikatakan superstition bagi orang putih. Nahhh... cayer ker karut marut mat saleh nie? Selain tuh, Jason si pembunuh kejam dari filem movie juga dikatakan mula membunuh pada friday the 13th... Apa yang karut sangat?







12 dikatakan satu angka yang perfect dalam kepercayaan orang putih... manakala 13 pula no yang paling dibenci sebab ia merupakan no yang ganjil. Selain tuh Jumaat merupakan hari jesus disalib... 13 + Friday... bertambahlah nasib malang... terdapat juga di spanish-speaking country dikatakan tuesday the 13th merupakan hari yang malang sebab byzantine empire jatuh ke tangan empayar Islam; Empayar Ottoman pada hari selasa 13th...










Selain tuh Friday the 13th juga ada pantang2nyer... jangan lalu bawah tangga, tak leh jumpa kucing hitam, tak leh kluar rumah dan tak leh pecahkan cermin... x der kalau bad luck.... aper kena mengena ler benda2 nie dengan friday the 13th?